Schermafbeelding 2018-04-30 om 11.53.40.png

Oranjevereniging Koningsdag 2018 Ruurlo

Op vrijdag 27 april waren de bestuursleden van de Oranjevereniging ’s ochtends bij de bewoners van de Bundeling om een kopje koffie met oranjegebak nuttigen. Om 10.45 uur sprak Ineke Nijen-Es hen toe, gevolgd door de burgermeester van Berkelland. Nadat de eerste beelden uit Groningen te zien waren proostte iedereen op Koning Willem Alexander.

Het feest ging daarna verder met  de Kindermarkt op het Kerkplein. Vanaf 13.00 was iedereen welkom om zijn spullen, die al jarenlang in de kast of op zolder lagen, te verkopen. De Oranjevereniging en haar vrijwilligers zorgden ervoor dat kinderen aan diverse spelen in de Dorpsstraat konden deelnemen zoals het gladiatorspel, schminken, kegelen, snoephappen en het busgooien. Verder ontbrak het traditionele springkussen ook niet tijdens deze Koningsdag en een traktatie die uit chips en een pakje drinken bestond. Omstreeks 16.00 uur werd de eerste standjes opgeruimd en tegen 17.00 uur was de Kindermarkt die een succes was, weer voorbij.