Optocht

Welkom op de optochtpagina van de Oranjevereniging.

Graag nodigen wij u uit om deel te nemen aan onze allegorische optocht tijdens de jaarlijkse Septemberfeesten.

Inschrijven
Via deze link (http://www.oranjeverenigingruurlo.nl/index.php/formulieren/deelnameformulier-optocht) kun je je aanmelden voor de verschillende categorieën zoals grote wagen, loopgroepen of individuele deelnemer.
Bij inschrijving voor de optocht is het reglement van de “Reurlse Allegorische Optocht” van toepassing. Dit formulier is tevens hieronder te downloaden en wordt op verzoek toegezonden. Klik: http://oranjeverenigingruurlo.nl/index.php/septemberfeest/2017/reglement-optocht.
Als deelnemer van de optocht dient u lid te zijn van de Oranjevereniging. Vanaf 16 jaar moet u persoonlijk lid zijn. Onder de 16 jaar valt u onder het lidmaatschap van uw ouders. Vermeld het lidmaatschapsnummer van de deelnemer(s) op het deelnameformulier.

Speciale aandacht is er van de jury voor de Kindercreatie/ eigen bouw (t/m 12 jaar). De jury beoordeelt of de wagen, het karretje, de fiets of een andere creatie door de kinderen zelf zijn gemaakt. Hiervoor wordt een beker ter beschikking gesteld. Iedere deelnemer aan de optocht ontvangt een prijs naar gelang het aantal punten dat is behaald (dit is ter beoordeling aan de jury).

Optochtbon
De optochtcommissie geeft weer optochtbonnen uit.
Deelnemen aan de optocht betekent vaak extra kosten maken. Om de “pijn” iets te verzachten gaat de optochtcommissie dit jaar weer alle deelnemers extra belonen voor hun deelname. De optochtbon wordt uitgereikt na de inschrijving. Deze waardebonnen zijn in samenwerking met de ROV tot stand gekomen en kunnen bij alle ondernemers in Ruurlo worden ingeleverd. Op deze manier ondersteunt de Oranjevereniging de optochtdeelnemers en daarnaast de Ruurlose ondernemers.

Prijzen
Er worden weer mooie prijzen, bekers en de Muldertrofee uitgereikt. Deze uitreiking van de bekers vindt plaats op zondag om 12.30 uur aan het einde van de Loolaan/Wierseweg (bij de weg naar het zwembad). De geldprijzen worden uitbetaald per bank op maandag na het Septemberfeest.

Reclamewagens
U kunt met maximaal 2 reclamewagens van uw bedrijf deelnemen aan de optocht. Aanmelden kan via de website van de Oranjevereniging, onder het kopje formulieren staat het deelnameformulier (optocht reclamewagens). De kosten bedragen € 50,- per reclamewagen en dienen vóór 2 september 2018 op het rekeningnummer NL 74 RBRB 0898607477 van de Oranjevereniging te worden overgemaakt.

Optochtroute
De opstelling is in de Loolaan. De nummering begint vanaf de Hazelnoot. Het vertrek is zowel zaterdag als zondag om 13.30 uur. Zaterdag komt de jury vanaf ca 12.00 uur beoordelen. Tijdens de optocht vindt een tweede beoordeling plaats.

De route van de optocht loopt vanaf de Loolaan, Hazelnoot, Boomgaard linksaf Wiersseweg, rechtsaf Leeuwerikstraat, linksaf Dorpsstraat, Julianaplein, linksaf Barchemseweg, rechtsaf Brouwershoekweg, rechtsaf Irenelaan, rechtsaf Verlengde Kroezelaan, linksaf Wilhelminalaan, oversteken Borculoseweg naar de Eikenlaan, rechtsaf ’t Rikkelder, rechtsdoor Fürstenauerstraat waar de ontbinding van de optocht is. Vanaf hier rijden de wagens naar de stalling.

Aanwonenden verzoeken wij de auto niet langs de route te parkeren, maar op uw eigen oprit of in een straat in de buurt. Voor de doorgang van de optocht is dit belangrijk. Ook voorkomt u beschadiging aan uw auto.

Meer info nodig?

Mail met p.tenberge@oranjeverenigingruurlo.nl.