Koningsdag 2021

Prijswinnaars Koningsdag kleurwedstrijd

Prijswinnaars kleurwedstrijd en woordzoeker Koningsdag

De zevenjarige Brenda Beeftink heeft de kleurplatenwedstrijd voor Koningsdag 2021 gewonnen. Uit handen van voorzitter Ineke Nijen Es van Oranjevereniging Ruurlo ontving Brenda een Mooi in Ruurlo Cadeaubon en een zakje snoep. Jula van Muilekom (3) won de tweede en Mila van Olphen (5) de derde prijs. Beiden prijswinnaars kregen ook een Mooi in Ruurlo Cadeaubon en een zakje snoep.  Van Ellen’s winkel van nu kregen ze daarbij nog iets lekkers.

Voor de prijsvraag van de woordzoeker die we in Achterhoek Nieuws Berkelland hebben gepubliceerd stuurden velen een goede inzending in. De overgebleven letters van de woordzoeker vormde de slogan ‘Koningsdag geeft saamhorigheid’. Na loting is de eerste prijs gewonnen door Frits Weernink. Marga Gunsing behaalde de tweede en Lars Dijkman de derde prijs. Alle drie winnaars ontvingen ook een Mooi in Ruurlo Cadeaubon.

Ook dit jaar geen activiteiten in het dorpscentrum op Koningsdag

Door de voortdurende coronacrisis ziet de Oranjevereniging Ruurlo geen mogelijkheid u een gezellige Koningsdag in het dorpscentrum aan te bieden. Ook het schoolvoetbaltoernooi op de voetbalvelden kan niet doorgaan.

Wij hopen dat u binnen de mogelijkheden die er zijn deze dag in eigen kring gaat vieren. Vanaf zonsopgang kunt u de Nederlandse vlag en wimpel uitsteken en tussen 9.55 en 10.00 uur worden de kerkklokken geluid.

De stad Eindhoven gaat ons voor op Koningsdag. Koning Willem Alexander zal samen met zijn gezin Eindhoven/Brainport bezoeken. Via de tv is het bezoek van de Koninklijke Familie aan Eindhoven te volgen. Aan het eind van de middag is er de speciale tv-uitzending “MAX Koningsdag”.

Wij hadden ons deze Koningsdag anders voorgesteld dan nu het geval zal zijn, want de behoefte aan verbinding en elkaar ontmoeten is groter dan ooit. Wij zijn inmiddels wel met de voorbereiding van het Septemberfeest gestart en hopen dat wij u daar allen in september mogen gaan ontmoeten.

Wij wensen u een gezellige Koningsdag, het bestuur van Oranjevereniging Ruurlo

06.23 uur : vanaf zonsopgang mag de de vlag worden uitgestoken

09.55 uur : klokkenluiden

10.00 uur : nationale buitenspeeldag

10.30 uur : kleine attentie aan bewoners ‘de Bundeling’ namens Oranjevereniging Ruurlo

11.00 uur : bezoek Koninklijk gezin aan Eindhoven

16.15 – 17.50 uur : MAX Koningsdag vanuit Paleis Soestdijk. Terugblik op het Koninklijk bezoek aan Eindhoven en de Nationale toast.

Kleurwedstrijd 2021

Download hiernaast de kleurplaat. Lever deze uiterlijk 28 april ’21 in bij Ellen’s winkel aan de Smidse 10 in Ruurlo en maak kans op een een ROV bon van € 25.00, € 15,00 of € 10.00.

Kleuren met kleurpotloden of stiften ligt misschien het meest voor de hand. Maar krijt, verf of plakken met papier mag natuurlijk ook. Maak er je mooiste koningsdag kleurplaat van en verras de jury met jouw creativiteit.

Woordzoeker 2021

Download hieronder de woordzoeker en mail de oplossing voor 28 april ‘21 aan info@oranjeverenigingruurlo.nl en maak kans op een ROV bon van € 25,00, € 15,00 of 10,00.

Zing en dans mee met het nieuwe lied voor de koningsspelen: Zij aan zij.

Op 23 april openen we samen de Koningsspelen door te dansen op Zij aan zij. Wij zorgen dat jij er helemaal klaar voor bent, met deze videoclip, dansvideo’s en een zangles. IK+JIJ=WIJ, dus doe mee!

Leer het Wilhelmus in gebaren taal met de zusjes Koolhaas.

Even terug in de tijd! 🕒 Vorig jaar maakten we kennis met volleybalster Nicole Koolhaas en haar zus Kristel, omdat ze bij iedere wedstrijd het volkslied in gebarentaal uitbeelden. Nu is het tijd om zelf thuis, tijdens Koningsdag, aan de slag te gaan 🙌 Leer het Wilhelmus in gebarentaal!