Septemberfeest 2021

Prijswinnaars Koningsdag kleurwedstrijd

Programma Septemberfeest 2021

Op de achtergrond zijn we druk bezig met de voorbereidingen voor het septemberfeest, de tenten zijn gereserveerd, de bands zijn geboekt en de kermisexploitanten willen er graag bij zijn. Hier zie je het voorlopige programma voor het mooie feest waar we met z’n allen hard voor aan het werk zijn en waar we allemaal naar uitkijken.

Vanzelfsprekend houden wij, net als de rest van Nederland, de berichtgeving en maatregelen rondom het virus goed in de gaten en hebben we overleg met de gemeente. Maar ook gaan de Ruurlose Horeca-ondernemers, stichting Kermis en de Oranjevereniging de komende tijd alle evenementen nadrukkelijk volgen om te kijken welke maatregelen ons kunnen helpen om met de gehele Ruurlose gemeenschap een mooi feest te kunnen vieren.

Wij hebben er zin in!

Oranjevereniging Ruurlo

Optocht 2021

Corona houdt ons al ruim 1 jaar in haar greep en heeft (veel) invloed op onze dagelijkse routine. Ondanks de positieve vooruitzichten en dalende aantallen besmettingen zijn we er nog niet. Maar deze vooruitzichten en de aankomende versoepelingen geven moed!

We zullen daarom maar direct met de deur in huis vallen.
De optocht voor 2021 gaat door.
Hieronder leggen we uit wat ons tot dit besluit heeft gebracht.

Tijdens het typen van dit bericht werken we nog zoveel mogelijk vanuit huis; mogen we inmiddels 4 bezoekers per dag ontvangen; houden min. 1,5 meter afstand. We kennen de richtlijnen die de overheid ons voorhoudt!

Met bovenstaande beperkingen hebben wij de wagenbouwers gebeld met de vraag of zij het zien zitten om een wagen te bouwen. Het overgrote deel heeft hier positief op gereageerd. Er worden weer mogelijkheden gezien om een wagen te bouwen. Hoewel, wij als organisatie, nog niet weten welke regels er in september gehanteerd zullen worden starten we de organisatie van de optocht alvast op en vragen de vergunning aan. We willen nog wel meegeven dat we ons aan de dan geldende regels zullen houden die de Overheid of Gemeente stellen.  Dit kan inhouden dat we de optocht op het laatste moment kunnen afgelasten indien de 1,5 meter regel van toepassing blijft en handhaving langs de route hierdoor niet mogelijk is of dat we met een alternatief komen. We gaan hier niet van uit en daarom hebben we ons draaiboek weer uit de kast gehaald.

Voor het Septemberfeest kijken we ook vooruit. De voorbereidingen voor de overige activiteiten worden opgestart. Op basis van de Overheid richtlijnen kijken we wat er dan mogelijk is. Het is en blijft voorlopig nog onzeker hoe corona zich zal ontwikkelen en daarom zullen de betreffende commissies op het laatst mogelijke moment besluiten welke activiteiten niet door kunnen gaan.

We hopen op een Septemberfeest, in welke vorm dan ook! En uiteraard hopen we, samen met jullie, een spetterend feest met optocht te mogen organiseren!

De optochtcommissie
Oranjevereniging Ruurlo

P.S. Je kunt je tot tot 4 september aanmelden.