Koningsdag

Een gezellige Koningsnacht en Koningsdag in Reurle!

Alle kinderen van Nederland schrijven aan en tekenen voor de Koning

Ben je 12 jaar of jonger en wil je meedoen aan het Boek voor de Koning?

Kinderen zullen het voorjaar van 2020 nooit meer vergeten. Elk kind maakt de Coronacrisis mee; geen contact met opa en oma en niet samen spelen op school. We horen nu al dat dit veel invloed heeft op hun welzijn. Wat zijn hun ervaringen? Wat maken ze mee? Wat is hen vooral bijgebleven?

Schrijf in maximaal 15 regels of teken jouw verhaal, jouw ervaring op over de coronacrisis. Over de tijd dat je thuis moest zijn, hoorde over mensen die ziek waren, niet naar school mocht, papa of mama die thuis moest blijven of juist heel veel moest werken. Schrijf of teken iets moois en stuur dit op voor 22 april, maak er een foto van en
• stuur je verhaal op naar secretariaat@oranjebond.nl of
• app je foto naar: 06 20 84 61 18

Zet vooral je naam, leeftijd en woonplaats erbij.
Dan plaatst de Koninklijke Bond van Oranjeverenigingen jouw verhaal of jouw tekening in het Boek voor de Koning. Met het inzenden van je verhaal gaan je ouders akkoord dat het gepubliceerd wordt.

Toelichting
Op koningsdag vieren we de verbinding van alle inwoners in Nederland. Vieren we de gezamenlijkheid, de solidaire samenleving. De verpersoonlijking van die verbinding en het gezicht van Nederland is de Koning. Daarom schrijven alle kinderen aan of tekenen zij voor de Koning. Op 27 april publiceren we de verhalen en tekeningen in het Boek voor de Koning en bieden we dit E-book aan de Koning aan. Misschien krijgen we wel 1000 en één verhalen en tekeningen.

De landelijke overheid heeft i.v.m. het Coronavirus alle evenementen tot 1 juni 2020 verboden. Alle festiviteiten voor Koningsnacht en Koningsnacht 2020 zijn afgelast.