Interdorpspelen

Wat is een Septemberfeest zonder deze sportieve strijd!

Interdorpspelen of zeskamp, hoe we het ook noemen, wat is het septemberfeest zonder deze sportieve strijd? Elk jaar zijn ruim twintig teams actief om de “felbegeerde” wisselbeker. En dat “nieuwe” kampioenen kunnen opstaan hebben we afgelopen edities gezien. Dus elk team heeft een kans op het winnen van die mooie beker.

Hieronder de winnaars van 2018, de Brouwershoek

Inschrijven

Er is geen inschrijfgeld verschuldigd. Van elke straat of buurt moeten voor vrijdag 6 september 2019, 20.00 uur de inschrijfformulieren zijn ingevuld en verstuurd. Dit kan via de website van de oranjeverenigingruurlo.nl en dan naar ‘formulieren’. Belangrijk is dat de lidnummers van de Oranjevereniging moeten worden ingevuld. Er zal steekproefsgewijs worden gecontroleerd op het lidmaatschap van de Oranjevereniging. Op donderdag 5 september 2019 zal de loting van de teams weer plaatsvinden bij café-restaurant De Tapperij. Aanvang 20.00 uur. Een team bestaat uit maximaal 10 leden, 9 spelers waarvan minimaal twee dames en 1 teamleider.

Het team net te klein, maar wel mee willen doen?
Afgelopen jaren bereikten ons steeds vaker berichten van teams die net wel en vaker ook net niet voldoende teamleden op de been konden brengen. In 2019 is het wederom mogelijk te kijken of bijvoorbeeld twee te kleine teams, in overleg met de commissie interdorpspelen, samengevoegd kunnen worden. Je zou dan bijvoorbeeld kunnen denken aan twee straten die samen één team gaan vormen. We hopen zo tegemoet te komen aan wensen en ontwikkelingen en dat daarmee in 2019 weer het maximale aantal teams van 24 wordt behaald.

Veel inwoners van Ruurlo leven naar deze spelen toe, een traditie die elk jaar veel publiek naar de Blikmansweide brengt. Om aan te moedigen en een heerlijk drankje te drinken. Dat de deelnemers de broek niet droog houden en dat het niet alleen om spierkracht en uithoudingsvermogen gaat kunnen wij je nu al verklappen. Juryleden houden bij de sportieve strijd een oogje in het zeil, want in het heetst van de strijd wordt er weleens een balletje of glaasje gesmokkeld. Op de vrijdagavond zal er wederom een interactieve quiz worden gehouden waarbij de inbreng van het gehele team van belang is.