wie zijn we en wat doen we?

Oranje Vereniging Ruurlo

De OVR is een vereniging die direct na de bevrijding in 1945 is opgericht. Wij organiseren diverse activiteiten op Koningsdag en met het Septemberfeest. Het succes van de Oranje Vereniging kenmerkt zich door ‘samenwerking’. Samenwerking met andere verenigingen, stichting de Weide (gezamenlijke Horeca), Stichting Kermis, ROV, gemeente Berkelland, vele bedrijven en eigenlijk iedereen die op een positieve manier een bijdrage wil leveren aan de gezelligheid en saamhorigheid in ons mooie Reurle.

De OVR heeft een duidelijk organisatiestructuur, bestaande uit een dagelijks bestuur met daarnaast de voorzitters van de verschillende commissies. Elke commissie houdt zich bezig met een specifiek onderdeel, zoals bijvoorbeeld; Koningsdag, optocht, zeskamp, sponsoring, PR, terrein etc. De OVR heeft een wisselend bestuur, hierdoor wordt creativiteit bevorderd en blijft men altijd scherp op detail. Interesse om een van onze commissies te komen versterken? Neem dan vrijblijvend contact met ons op. Er is altijd wel een functie die bij je past.

De OVR werkt al jaren nauw samen met vrijwilligers die ingezet worden voor activiteiten tijdens Koningsdag, opbouw van het kermisterrein, de volksspelen en overige diverse werkzaamheden.

De OVR kan niet zonder de steun van deze waardevolle vrijwilligers en de financiële bijdrage van meer dan 3000 leden. Door de inzet van vrijwilligers ontstaat er onderling veel betrokkenheid en sfeer om samen Koningsdag en het Septemberfeest mogelijk te maken. We kunnen vele voorbeelden noemen, de activiteiten van de OVR worden namelijk door en voor bewoners uit  Ruurlo georganiseerd.

Oranje Vereniging Ruurlo

voor en door Ruurloërs!

Opzoek naar een uitdaging?

Wij zijn altijd op zoek naar enthousiaste en gedreven mensen die ons tijdens onze activiteiten willen ondersteunen, hierdoor worden de activiteiten een groot succes! Lijkt het je leuk om ons helpen, zoals je leest kan dit op diverse manieren, neem dan vrijblijvend contact met ons op. Natuurlijk kun je ons ook tijdens Koningsdag en het Septemberfeest aanspreken, wij maken graag tijd voor je vrij!

Op de foto het bestuur van Oranje Vereniging Ruurlo.  V.l.n.r. boven: Karin Bonsel, Ap Roekevisch, Peter Liesker, Jeroen Visschers, Peter ten Berge. V.l.nr. onder: Petra Leussink, Richard Haakmeester, Ineke Nijen Es.