Volksspelen

Word jij de nieuwe Koning of Koningin?

Ook in 2024 gaan we weer vogelschieten. Vorig jaar zat de vogel heerlijk  in de schaduw en gaf zich niet zomaar gewonnen. We gaan zien of hij dit jaar weer zo eigenwijs blijft zitten.

Schutterskoning Daan Stegeman, koningin vogelgooien. Evelien ten Have en schuttersjeugdkoning Hidde Koerts hebben een jaar met hun titels mogen pronken. Dit jaar mogen ze weer bewijzen wat ze waard zijn.

Om 15.00 uur geven we het startschot, door niemand minder dan de schutterskoning van 2023, Burgemeester Joost van Oostum, en Ineke Nijen Es voorzitter van de Oranjevereniging. Voor de allerkleinsten is er ook dit jaar weer een zandbak en is er de mogelijkheid om zich te laten schminken.

Meedoen?

Wil je zelf de titel van Schutterskoning, -Koningin of Jeugdkoning(in) bemachtigen? Schrijf je dan in voor het vogelschieten, vrije baan schieten, geluksbaan schieten of vogelgooien tussen 14.30 en 15.15 uur.

In het kort:

• Inschrijven doe je tussen14:30 en 15:15 op de weide.
  • Vogelschieten kost: € 6,00 of 2,5 munt;
  • Geluksbaan en vrije baan kost: € 4,00 of 1,5 munt;
  • Vogelgooien: € 5,00 of 2 munten;
  • Minimumleeftijd: 16 jaar;
  • Jeugdschieten is voor de leeftijden van 9 tot en met 17 jaar en is gratis.

Hidde Koerts – Jeugdschutterskoning 2023

Evelien ten Have – Koningin vogelgooien 2023

Daan Stegeman – Schutterskoning 2023

300 volksmunten voor de Koning en 100 volksmunten voor de Koningin

Horeca de Weide stelt dit jaar voor de schutterskoning en koningin ‘volksmunten’ beschikbaar om volgens goed gebruik met de mede schutters en gooiers te toosten op de titel schutterskoning, -koningin. De Oranjevereniging dankt de Horeca voor deze geste!!