Volksspelen

Word jij de nieuwe Koning of Koningin?

Vogelschieten, vogelgooien, jeugdschieten en natuurlijk veel activiteiten voor de jeugd

Afgelopen jaar werden Rinus Bats, Aleida Meulenveld en Rob Beltman respectievelijk als Schutterskoning, -koningin en -jeugdkoning gehuldigd. Naast de eer om een jaar lang de titel te mogen dragen kregen zij een Oranje sjerp, een mooie bos bloemen en een grote hoeveelheid ‘volksmunten’ om met de medeschutters te toosten.

Ook dit jaar zullen de openingschoten rond 15.00 uur gelost worden door de Schutterskoning van 2018, de Burgemeester Joost van Oostrum en voorzitter van de Oranjevereniging.

Mee doen voor de titel Schutterskoning, -Koningin of jeugdkoning(in)?
Je kunt je voor het vogelschieten, vrije baan schieten, geluksbaan schieten en vogelgooien opgeven tussen 14.30 uur en 15.15 uur.
Het inschrijfgeld is € 6,00 of 2,5 munt voor het vogelschieten, €4,00 geluksbaan en vrije baan of 1,5 munt en vogelgooien € 5,00 of 2 munt. De minimum leeftijd is 16 jaar.
Uiteraard is het jeugdschieten gratis.

Medewerking van Schietvereniging Wilhelmina en kinderactiviteiten door Speel-o-theek
Al een aantal jaren helpen de experts van schietvereniging Wilhelmina ons met de begeleiding van het schieten. Nieuw dit jaar is dat Speel-o-Theek aanwezig is met vele spelletjes en attributen voor de kinderen. Natuurlijk hebben we voor de allerkleinsten de zandbak en een aantal schminkers geregeld en is de Kermis geopend op de Blikmansweide.

300 volksmunten voor de Koning en 100 volksmunten voor de Koningin
Horeca de Weide stelt dit jaar voor de schutterskoning en koningin ‘volksmunten’ beschikbaar om volgens goed gebruik met de mede schutters en gooiers te toosten op de titel schutterskoning, -koningin. De Oranjevereniging dankt de Horeca voor deze geste!!

Rinus Bats, Aleida Meulenveld en Rob Beltman, winnaars 2018