Verlichtingsroute

Een sfeervolle route van ca. 17km door de bebouwde kom van Ruurlo!

Kremerskamp wint eerste prijs tijdens verlichtingsroute Septemberfeesten 2024

Tijdens de jaarlijkse Septemberfeesten is de uitslag van de verlichtingsroute bekendgemaakt. Dit jaar trok de route wederom veel bekijks met prachtig versierde straten en creatieve thema’s.

1e prijs: Kremerskamp – Après-ski
Kremerskamp veroverde de eerste prijs met een sfeervol Après-ski-thema. De jury was lovend over de warme uitstraling, mede door het uitdelen van glühwein en warme chocolademelk. De decoraties waren zorgvuldig geplaatst en maakten van de straat een harmonieus geheel.

2e prijs: Kerkstraat – Roodkapje
Kerkstraat sleepte de tweede prijs in de wacht met een sprookjesachtig Roodkapje-thema. Het hoogtepunt was een charmant huisje aan het einde van de straat, wat zorgde voor een gezellige afsluiting van het thema.

3e prijs: Van Heeckerenlaan – Willy Wonka
Van Heeckerenlaan bracht de wereld van Willy Wonka tot leven met kleurrijke decoraties en een levendige act. Chocoladerepen werden uitgedeeld, wat de jury en het publiek verraste en de derde prijs opleverde.

Algemeen beeld
De jury was onder de indruk van het hoge niveau van de deelnemende straten. Hoewel enkele straten hinder ondervonden van geparkeerde auto’s en niet alle verlichting brandde, zorgde de route toch voor een feestelijke sfeer in het dorp.

De eerste prijs, t.w.v. 250 euro, wordt ter beschikking gesteld door Sven voor ogen, de tweede prijs, een ontbijt t.w.v. 150 euro door Bakkerij Oude Wesselink en de 3e prijs door de Oranjevereniging Zelf.

FOTO’S 2024

Zoals ieder jaar start op donderdag de 4 dagen durende verlichtingsroute. Een sfeervolle route van ca. 17 km door de bebouwde kom van Ruurlo.

Buurten zijn voorafgaand aan deze dagen vaak al weken bezig geweest met het renoveren, herstellen of zelfs vernieuwen van de straatversiering. Dit alles om een jaar lang de titel de mooiste straat van Ruurlo te mogen dragen.

Het is leuk om te zien dat er elk jaar nog veel enthousiasme is om mee te doen aan de straatversiering en er verbeteringen of zelfs vernieuwingen plaatsvinden. Een aantal straten hebben al aangegeven met nieuwe versiering te komen en er komen ook nieuwe straten bij.

Prijzen

Op donderdagavond worden alle versierde straten beoordeeld door een onafhankelijke jury. Vervolgens wordt op donderdagavond ook bekend gemaakt wie er een prijs heeft gewonnen. De volgorde wordt echter pas zaterdagmorgen tijdens de offi ciële prijsuitreiking bekend gemaakt.

De winnende straat ontvangt de Straatprijs. Deze prijs wordt beschikbaar gesteld door Sven voor ogen. Daarnaast zal er net als vorig jaar ook weer een tweede en derde uitgereikt worden.

Om voor de straatprijs in aanmerking te komen kan met de straatversiering rekening gehouden worden met: feestelijke aankleding en uitstraling van de straat, een goede belichting of verlichting van de voorwerpen in de straat, geparkeerde auto’s zijn een storende factor en daarentegen scoren ludieke vondsten altijd.

Heeft jouw straat de verlichting gerenoveerd, vernieuwd of doen jullie voor het eerst mee? Geef dit dan per mail door aan verlichtingsroute@ oranjeverenigingruurlo.nl. Geef dit dan per mail door aan verlichtingsroute@oranjeverenigingruurlo.nl

Prijswinnaars Verlichtingsroute Septemberfeest Ruurlo 2023

1e Prijs en winnaar Sven voor Ogen Straatprijs: Eikenlaan
Thema: Natuurlijk Eikenlaan

Veel te kijken.
Origineel, creatief, kleurrijk en verrassend.
Veel natuurlijke materialen verwerkt en geen storende objecten in de straat.

2e Prijs en Winnaar van het BBQ Pakket van Plus Stam: Buurtvereniging Um de Grolseweg
Thema: Klompenfabriek Swift

Juryrapport:
Klompen zijn mooi uitgelicht.
Rotonde en bloemperken liggen er mooi bij.
Stukje geschiedenis van Ruurlo wordt verteld.

3e Prijs: Denneappel
Thema: Winnetou

Mooie lengte werking.
Goed uitgelicht en mooi bloemwerk.
Tuinen zijn ook mooi uitgelicht.