Allegorische Optocht

Graag nodigen wij je uit om deel te nemen aan onze allegorische optocht!

Reurle neugt oe! Natuurlijk hebben we naast alle gezellige feesten en activiteiten ook weer een fantastische allegorische optocht met vele mooie wagens en groepen. Enkele groepen, jong en oud, zij n al een tijd hard aan het werk om de Reurlse gemeenschap en daarbuiten omver te blazen met hun creativiteit tij dens de optocht. Ga jij met je vrienden/vriendinnen, met je buren vaak uitdagingen aan en is niks te gek voor jullie? Hebben jullie ‘meedoen aan een optocht’ toevallig op de bucketlist staan of wil je heel Reurle jullie creativiteit laten zien? Meld je dan nu gelijk hier aan. Mocht je nog niet helemaal overtuigd zijn tot deelname, dan hier nog wat leuke weetjes die je over de streep trekken om deel te nemen:
Optochtbon

De optochtcommissie geeft jaarlijks haar optochtbonnen uit. Deelnemen aan de optocht betekent vaak extra kosten maken. Om de “pijn” iets te verzachten gaat de optochtcommissie dit jaar weer alle deelnemers extra belonen voor hun deelname. De optochtbon wordt uitgereikt na de inschrijving. Deze waardebonnen zijn in samenwerking met de ROV tot stand gekomen en kunnen bij alle ondernemers in Ruurlo worden ingeleverd. Op deze manier ondersteunt de Oranjevereniging de optochtdeelnemers en daarnaast de Ruurlose ondernemers.

Prijzen
Er worden weer mooie prijzen, bekers en de Muldertrofee uitgereikt voor de verschillende categorieën. De ROV stelt een eigen originaliteitsprijs ter beschikking. De uitreiking van de bekers vindt plaats op zondag om 12.30 uur in het midden van de Loolaan (tussen de afslag Braam en Dalkruid). De geldprijzen worden uitbetaald per bank op de maandag na het Septemberfeest.

Reglement
Samen zorgen we ervoor de optocht veilig is, aan de wettelijke voorschriften voldoen en we ook allemaal een mooi feestje kunnen vieren. Ons reglement vind je hier.

Reclamewagens
Deze zijn altijd welkom in onze optocht met een maximum van 2 per bedrijf. Op deze pagina vind je meer informatie en kan je je ook direct aanmelden.

Inschrijven
Via de onderstaande link kun je je aanmelden voor de categorie waarin je wilt deelnemen: grote wagen, loopgroepen of individuele deelnemer. Als deelnemer van de optocht dien je lid te zijn van de Oranjevereniging. Speciale aandacht is er van de jury voor de Kindercreatie/ eigen bouw (t/m 12 jaar). De jury beoordeelt of de wagen, het karretje, de fiets of een andere creatie door de kinderen zelf zijn gemaakt.

Meer weten? Mail de optocht commissie: optocht@oranjeverenigingruurlo.nl

Optochtroute (Gewijzigde route door de gehele Dorpsstraat)

De opstelling is in de Loolaan. De nummering begint vanaf de Hazelnoot. Het vertrek is zowel zaterdag als zondag om 13.30 uur. Zaterdag komt de jury vanaf ca. 12.00 uur beoordelen. Tijdens de optocht vindt een tweede beoordeling plaats. De route van de optocht loopt vanaf de Loolaan, Hazelnoot, Boomgaard, linksaf Vordenseweg, links aanhouden naar Dorpsstraat, Julianaplein, linksaf Barchemseweg, rechtsaf Brouwershoekweg, rechtsaf Irenelaan, rechtsaf Verlengde Kroezelaan, linksaf Wilhelminalaan, oversteken Borculoseweg naar de Eikenlaan, rechtsaf ’t Rikkelder, rechtsdoor Fürstenauerstraat waar de ontbinding van de optocht is. Vanaf hier rijden de wagens naar de stalling.

Aanwonenden verzoeken wij de auto niet langs de route te parkeren, maar op de eigen oprit of in een straat in de buurt.