Sterrit/Puzzeltocht

Reurle in ’t lech 2020

Helaas kunnen de meeste jaarlijkse septemberfeest festiviteiten dit jaar geen doorgang vinden. Gelukkig kan de verlichtingsroute wel doorgang vinden en we hebben dan ook gemeend daar extra aandacht aan te moeten besteden. De verlichtingsroute rijden met de fiets of met de auto blijft daarbij het uitgangspunt. Er heeft overleg plaatsgevonden tussen de Oranje vereniging en de straatverenigingen en daarin is beslist dit jaar enkele extra dimensies aan de verlichtingsroute toe te voegen. De straten worden her en der extra versiert, er is reuring op straat.

De commissieleden van de Dorpskwis is gevraagt of zij iets in de vorm van een kwis aan de verlichtingsroute zouden kunnen toevoegen. Dit heeft geresulteerd in soort van puzzelrit met een kwisboek vol met leuke vragen en puzzels voor onderweg. Er is inmiddels een kwisboek samengesteld met vragen voor jong en oud. De vragen kun je zowel digitaal op jouw telefoon downloaden maar ook zullen er afgedrukte exemplaren beschikbaar gesteld worden op drie plekken in de route: Beukenoot, Irenelaan plantsoen en Brinklaan speeltuin

Mocht je op de fiets gaan mag je uiteraard niet fietsend de app gebruiken en zul je vaker moeten stoppen om vragen te beantwoorden.

De Puzzelrit zal plaatsen vinden op de vrijdagavond 11 en de zaterdagavond 12 september 2020. Het kwisboek zal beschikbaar gesteld worden tussen 19.45 uur en 00.00 uur en is te downloaden op deze pagina.

En natuurlijk geen kwis zonder een prijs! Omdat de puzzel rit tijdens de verlichtingsroute een verlengstuk is van de uitgestelde Dorpskwis hebben wij besloten dat er naast een prijs in ROV bonnen ook punten te verdienen zijn voor de Dorpskwisteams.

Dus zijn de prijzen als volgt:
1e prijs             €75 aan ROV bonnen en 75 punten voor een Dorpskwisteam.
2e prijs             €50 aan ROV bonnen en 50 punten voor een Dorpskwisteam.
3e prijs             €25 aan ROV bonnen en 25 punten voor een Dorpskwisteam

Aanmelden voor dit activiteit is niet nodig.